יום שלישי, 1 בספטמבר 2015

כי תבוא, עליה ד, נצח בשבוע

כי תבוא, עליה ד, נצח בשבוע. דב' כז,ה: "ובנית שם מזבח לי-הוה א-להיך; מזבח אבנים, לא תניף עליהם ברזל".
כי תבוא אל הארץ, תכתוב את כל התורה על אבנים, "ובנית שם מזבח לי-הוה א-להיך" = 987, אשר  (דב' ד,לו) "הראך את אשו הגדולה". מהרגע בו תגע בארץ הקודש, שים עיניך לבנות (מ"ב כג,כז) "את ירושלם", את בית המקדש, את החיבור המתוקן בין העולמות, את העיר אשר בזכות הנהגתם בקודש (יש' לד,יז) "יירשוה לדור ודור" בני ישראל, וכפי דברי הנביאים, יעלו כל הגוים אליה להשתחוות לה', בהר הקודש.
זה הדבר הראשון אשר תעשה בארץ (וכל אדם בכל מקום אשר יקבע בו מדורו, ויטיל לתוכו שורשיו לינוק ממנו): תבנה "מזבח לי-הוה א-להיך; מזבח אבנים" = 339 לה' (תהי' קג,ג) "הסלח לכל עונכי" , כי לעת צרה יקומו (תהי' קז,ו) "ויצעקו אל י-הוה" בני ישראל (תהי' לה,יח) "בקהל רב" לאמור (תהי' ו,ה) "שובה י-הוה", (תהי' מא,יא) "חנני והקימני". ועצם זאת שדוקא מזבח, ולא מזבח זהב או דברים יקרים אחרים אלא מזבח אבנים, יהיה מעשך הראשון בהיבעלך את ארצך, תלמד (מש' א,ח) "מוסר אביך", לפיו כדאי לאדם ללכת בתמימות ובצניעות לפני ה', (מש' טו,לג) "ולפני כבוד, ענוה".
ואף האבנים שבמזבח תמימות המה, כי "לא תניף עליהם ברזל" = 965, והזבחים אשר תקריבו שמה יאשרו כי [ירמ' ל,כב] "והייתם לי לעם, ואנכי אהיה לכם לא-להים" ותחת המזבח ייפתח (ברא' כח,יז) "שער השמים" לתשובה ולתפלה ולצדקה שלכם לכפר על (ברא' לד,כט) "כל אשר בבית"; (ויק' כ,כו) "והייתם לי קדשים".



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה