יום חמישי, 10 בספטמבר 2015

נצבים, עליה ו, יסוד בשבוע

נצבים, עליה ו, יסוד בשבוע. דב' ל,יד: "כי קרוב אליך הדבר מאד, בפיך ובלבבך לעשתו".
התורה, הן בלימודה והן בעשיתה, אינה רחוקה ממך, אינה קשה להשגה, הרי "קרוב אליך הדבר מאד" = 625 . רק (ברא' מט,ב) "הקבצו ושמעו" כולם באגודה אחת, וכנסו לפני ה' (ויק' י,יח) "אל הקדש פנימה". ואתה, (ירמ' לח,כ) "שמע נא בקול י-הוה" כי (ירמ' י,כב) "קול שמועה הנה באה", ולעת משפט רק המצוות בידיך לכל הון וכבוד, (יח' ט,ג) "וכבוד א-להי ישראל" מאיר בדינים ובחסדים לפי מידות האדם, (תהי' לז,כח) "ולא יעזב את חסידיו". אז (איכה ג,לט) "מה יתאונן אדם חי" וכן (איוב יא,ח) "מה תפעל" בלא עת, כי אם מעשיך אשר עשית יכריעו.
ואם תשאל היכן התורה אצלך ואיך תתחבר אליה, דע אשר אשר היא "בפיך ובלבבך, לעשתו" = 980, כי שאלת יעקב את רחל (ברא' ל,ב) "התחת א-להים אנכי" מקבלת אצלנו תשובה חיובית, כי מעשיך גוזרים עליך ומעשה ידינו כוננה עלינו ואף מעשה ידינו כוננהו אותו ית' עלינו. רק יעמדו כל חסידי ה' (במ' א,נב) "איש על מחנהו ואיש על דגלו" וכל אחד יהיה "מחזיר בתשובה" את רעהו, עד כדי שתוכל להצהיר אשר (מ"א ח,יג) "בנה בניתי בית זבל (זבול)", אשר הפכת את לבך ואת פיך למשכן ומקדש לשכינת ה', וידיך אמונה מקריבות את אורחותיך עולה תמימה לרצון, (ש"ב כב,כב) "כי שמרתי" את חוקי התורה בתמימות ובאהבה. והתורה בפיך ובלבבך "לעשתו" = 806 ממש, (ש"א ז,א) "ויעלו את ארון י-הוה", את הברית הקדוש למשול על רצונם, וידאג כל אחד לזולתו וידרוש (ש"ב כ,ט) "השלום אתה אחי", (מש' ג,כט) "והוא יושב לבטח אתך". ומתוך אשר בדרך זו אתה מתקן את עצמך ומשפיע על זולתך, תמצא חן בעיני ה' ואז תרחם עוד על אחיך (ירמ' מב,ב) "והתפלל בעדנו אל י-הוה א-להיך". (דניאל א,ד) "וידעי דעת ומביני מדע" יבינו אשר באופן מופלא, ישועת הכלל תהיה (תהי' סז,ג) "ישועתך".
רק זכור ואל תשכח: "כי קרוב אליך הדבר מאד, בפיך ובלבבך לעשתו" = 1635, כי [חגי א,ז] "כה אמר י-הוה צבאו-ת: שימו לבבכם על דרכיכם", לב נקי ומתוקן לגלות אשר על דרכי שלום כל התורה עומדת, ואתה בה.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה