יום שני, 10 באוגוסט 2015

ראה, עליה ג, תפארת בשבוע

ראה, עליה ג, תפארת בשבוע. דב' יג,ב: "כי יקום בקרבך נביא או חלם חלום, ונתן אליך אות או מופת".
פשט הפסוק, לפי תוכן הפסוקים הבאים אחריו, מתכוון לנביא הצופה עתידות (וכל עתיד אפשר לשנותו: דרך השתנות העבר, בעל כרחו, מתוך הטיה חריגה, מאולצת, של צביון תולדותיו בנוכח בו אני חי ופועל), אך אינו מדבר את דבר ה' (אשר יסמן דרך בה לשנות בנוכח את העבר ואת העתיד כנ"ל), ואף מטעה את העם אחרי עבודת גילולים ומעשי ידי אדם. אך את הפסוק שלנו אפשר גם לדרוש לצד המתוק, לצד הנביא או החוזה אף המנהיג אשר יקום בקרבך לומר, בסך 2249 של הפסוק שלנו השלם, [ברא' כז,ח] "ועתה בני שמע בקלי, לאשר אני מצוה אתך", והוא גולה וחי בדרכים להשפיע טוב, ויחבק באהבה ובהודיה לבורא ית' את (שופ' יא,לא) "אשר יצא מדלתי ביתי לקראתי" בכל עת. ואף יכול שהנביא הזה הוא רעיון וחשק ותדר חדשים המתעוררים בקרבך ממש, בתוך תוכך, באים לפתוח לך תודעה חדשה, לצייר נקודת מפנה בציר זמנך: כמו בכל התורה, יש כאן לימוד לכלל ולימוד לפרט.
יתעורר בקרבך "נביא או חלם חלום" = 232 אשר ידבר את (שמ' ז,יג) "דבר י-הוה" וכראותו את החושך יצוה (ברא' א,ג) "יהי אור". מקולו תשמע את (יהו' ח,לד) "הברכה" אשר (ש"ב יד,ח) "אצוה עליך", כי מצות ה' היא בעצמה הברכה הנחוית כשכר לה. (יש' ל,לא) "כי מקול י-הוה" הוא דיבר, וחי כל רגע בחייו לייחד יחודי ה' בד' מילוייו (ד' מילויי שם י-הוה יודהיויוה"י = עב, יודהיואוה"י = סג, יודהאואוה"א = מה, יודההווה"ה = בן; סה"כ: 232). ואם לרגע יפול עליו רוחו ויתפתה להתיאש, ישאלו המקום (מ"א יט,ט) "מה לך פה אליהו", ויתעורר לדרכו בבחי' "ויסעו - ויחנו" של אבותינו במדבר.
ואז יתגלה בקרבך לאמר: "ונתן אליך אות או מופת" = 1507, כאשר (שמ' לד,ד) "וישכם משה בבקר, ויעל אל הר סיני", לגלות לך את דבר אשר אמר ויהי: (יח' כד,יד): "אני י-הוה, דברתי: באה, ועשיתי".
ואת האות בשמים או המופת על פני הארץ הוא כבי' יתן לך, כי יתן בידך את המפתח להושיעם מעמקי לבך. "אות או מופת" = 940 יתן להצהיר אשר (במ' טז,כח) "בזאת תדעון", ומכם זה יתגלה גם אל (מ"א ח,ס) "דעת כל עמי הארץ", ואתה (מ"א ט,ד) "תשמר" את הסוד הנפלא גלוי לעיני כל. (מ"ב ז,א) "שמעו דבר י-הוה, כה אמר י-הוה": קום וצא חלוץ חרוץ, (איוב כב,כו) "ותשא אל א-לוה פניך", ותבקש את המצוה, וחנך ביתך באורח בו יתגשם אשר (מש' כא,ב) "ותכן (ותוכן) לבות, י-הוה".





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה