יום שני, 4 במאי 2015

בהר, עליה ג, תפארת בשבוע

בהר, עליה ג, תפארת בשבוע. ויק' כה,כג: "והארץ לא תמכר לצמתת כי לי הארץ, כי גרים ותושבים אתם עמדי".
מלך (מנהיג, שליט, שוטר, שופט) על ישראל הוא זה אשר יודע שאין הוא מולך, כי אם ה' מלך, ה' מלך, ה' ימלוך לעולם ועד; והוא, המלך, אינו כי אם נגיד ה', שומר חוקיו ומשפטיו על פני הארץ. כי הארץ משולה לבחינת המלכות, אשר האדם הישר יעלנה עולה לה' ככלה חסודה העולה במעלות לקראת בעלה. ומי שיחשב את עצמו לריבון, אשר בידו ליטול אדמה מן האחד כדי לתתה לזולתו, או אף להסכים כבי' למסרה לאויב תחת כל תרוץ שיהיה, ידמה לנמרוד הרשע אשר בקש לעקור אלוהות מעל פני כל הארץ. "והארץ לא תמכר לצמתת כי לי הארץ, כי גרים ותושבים אתם עמדי" = 3931. המלך הנאמן לה' יהיה קנאי למלכותו ויתמסר למשמרתו בפני כל בוגד וסוטה, אף אם בבנו ואם בחברו ידובר, כי לא לו אלא רק לה' המלוכה: [ש"ב טו,לא] "ודוד הגיד לאמר: אחיתפל בקשרים (בקושרים) עם אבשלום. ויאמר דוד: סכל נא את עצת אחיתפל, י-הוה", והוכחתו תיגלה משמים כי ייעשה מבוקשו; ולא ימלוך על העדה כי אם אשר צדקה ומשפט יעשה בשם ה', ולא ישתעבד לתאוות עצמו לעולם, כי לכל אזרחיו יכופף יצריו, ובזכות כך, [שמ' י,יז] "ועתה, שא נא חטאתי אך הפעם, והעתירו לי-הוה אלהיכם, ויסר מעלי רק את המות הזה", ובזכות קהלו ינצל.
וכל הניתן בידיך נועד להיתקן בטוב, "כי גרים ותושבים אתם עמדי" = 1612, על כן [איוב לא,לב] "בחוץ לא ילין גר, דלתי לארח אפתח". (ברא' יז,יג) "והיתה בריתי בבשרכם", ורק בצווי ה' (רק לפי החיוב לתקן צדקה ומשפט על פני הארץ) תצא למלחמה, ולעולם לא נגד אחיך, אז (ש"א טו,ג) "עתה לך והכיתה את עמלק" כי תזכה לישועה מהיותך טהור; (שמ' ח,יב) "נטה את מטך והך את עפר הארץ" להפעיל את נצחון הא-ל בידיך, (מלא' ג,יד) "כי שמרנו משמרתו". ולמנהיגי העם (דניאל א,יז) "נתן להם האלהים מדע והשכל בכל ספר וחכמה", (איוב לב,ח) "ונשמת שדי תבינם" לדעת אם ילכו בדרכיו אם לא, כנאמר: (ש"ב ז,ה) "כה אמר י-הוה: האתה תבנה לי בית?", האתה תתקן את אשר תחת ידיך להידמות חוקי הארץ לצדק האלוהי?
הערך המספרי של הפסוק השלם שלנו נמצא במקום ה546 בסדרת המספרים הראשוניים (האלו המוצקים, הבלתי שבירים ובלתי חליקים כי אם בעצמם ובהאחד), כמנין שלטון מתוקן אשר (יהו' כג,יד) "לא נפל ממנו דבר אחד" מהמופקד עליו, כי הוא (יש' מב,ג) "יוציא משפט" לעשות צדק עם כל אחיך (מ"א כ,ג) "ונשיך, ובניך הטובים" (שמ' כה,לג) "היצאים מן המנרה". (מש' א,יב) "ותמימים" (תהי' לד,יא) "ודרשי י-הוה" יגשו (דה"א כה,א) "לעבדתם", (תהי' לג,טו) "אל כל מעשיהם", (דה"א טז,יב) "ומשפטי פיהו" בפיהם, (נחמ' ט,לד) "ולעדותיך" ידבקו. והיה ח"ו (דב' טו,ט) "ורעה עינך באחיך האביון" והוא (תהי' צא,א) "יתלונן"; (ירמ' לה,יז) "ואקרא להם ולא ענו"; (יח' ט,ח) "ואפלה על פני ואזעק" לטובי עמי ולכל אשר (מש' יט,כה) "יבין דעת": (ש"א י,יד) "אן הלכתם?", לעוררם עוד. וה' יושיע (עוב' א,יד) "את פליטיו" מידי אויב (איוב לו,ז) "וישיבם (ויושיבם) לנצח" בארצו. ואנוכי, המום מול כל העוול והרשעות, (איוב יב,כה) "כשכור" (איוב ט,כא) "לא אדע נפשי"; עוד (תהי' קיט,טו) "בפקודיך אשיחה" כי ליל ויומם (תהי' כה,כא) "קויתיך".


**************************
הקבוצה שלנו בפייסבוק: https://www.facebook.com/groups/toratmashiach/
הבלוג שלנו: http://titularesdetorah.blogspot.com/
אם ברצונך לקבל את ההתבוננות היומית באמצעות הקבוצה המיועדת בווטסאפ, בקש למספר 0523066459 את הצרפותך לקבוצת "מדרש אשאביאל"
אנו עושים גם ניקוי בעופרת יצוקה, לביטול כח עין הרע וכישופים. המידע, וההזדמנות להזמין לעצמך עבודה נאמנה שלרוב הסיכוים תשנה את חייך מיד: https://www.facebook.com/ainharavekishuf/app_208195102528120 
ואם נכון בעיניך לעזור לנו לקיים את השליחות אשר לקחנו באהבה על עצמנו, ברוכה הבאה תמיכתך באמצעות פייפל. אם באפשרותך, יתן לנו הרבה נחת שתעשה מנוי זעיר לפרנסת השעות הרבות אשר אנחנו מקדישים כל יום בשמחה להתבוננות זו.
תרומה חד-פעמית: http://goo.gl/lRDiAw
המנוי: http://goo.gl/Snh7JU
***************************


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה