יום חמישי, 14 במאי 2015

בחקתי, עליה ו, יסוד בשבוע

בחקתי, עליה ו, יסוד בשבוע. ויק' כז,כב: "ואם את שדה מקנתו, אשר לא משדה אחזתו, יקדיש לי-הוה".
יש את הנחלה של האדם, המקום אשר משמים הוקצב לו ולזרעו לרשת אותו עד עולם, לבנות אותו ולהניב ממנו פירות מתוקים, זרע אדם אשר נדמה לבוראם במידותיהם וחיים בשלום עם הבאר לעשות שלום על פני השדה. ויש את השדה, האדמה או בכלל כל נכס, אשר נמצא בידי האדם מפאת מסחר, או גיבוי חובות, ואינו שלו משורשו, אלא הוא שלו רק לצורך השעה, לסיבוב מוגדר היטב בגלגולי החומר מהידים של האחד לידי השני. ויש שהאדם המקדיש משלו לאוצר המקדש לפדות נפש, לא מארץ נחלתו יקדיש אלא משדה מקנה, משדה שבאורחות המסחר עבר לידיו בערך השנים אשר יתן תבואה עד היובל הבא, בו ישוב לאשר הוא לו אחוזת עולם. "ואם את שדה מקנתו, אשר לא משדה אחזתו, יקדיש לי-הוה" = 3136, בהפסד ישר מאשר נועד לתת לו רוח קצוב לכמה שנים השדה הזה; והכל מחביבות הקודש, חביבות ערבות אור אמת אשר יוביל את הבן חורין, את האדם אשר קנה לו חרות, אל תוך תודעה יציבה של שמחה. [במ' כט,ז] "ונצעק אל י-הוה וישמע קלנו, וישלח מלאך, ויצאנו (ויוציאנו) ממצרים; והנה אנחנו בקדש, עיר קצה גבולך", כי יצאנו מהמצב של עבדות מצרים -התחלנו לצאת כבר באשר צעקנו-, ומהעבדות יצאנו חפוזים, לקפוץ על פני תהום הסחרור הנולד מהחופש הפתאומי, ולהגיע לקדש, עיר קצה הגבול בין עולם הטבע לבין העולם התודעתי אשר מעל הטבע. ומשם, יראו כהני העדה את הסימן ויקומו, [ש"ב טו,כט] "וישב צדוק ואביתר את ארון האלהים ירושלם, וישבו שם"; כי [תהי' קיט,קסו] "שברתי לישועתך, י-הוה, ומצותיך עשיתי", והנה עת הישועה.
וכל זאת בזכות אשר הביא להעלות גם את "שדה מקנתו" = 905 לאמור: [תהי' כה,ו] "זכר רחמיך י-הוה וחסדיך, כי מעולם המה". הוא בחר להפוך לקדוש גם "שדה מקנתו, אשר לא משדה אחזתו" = 2208, [יהו' ו,יב] "וישכם יהושע בבקר, וישאו הכהנים את ארון י-הוה", וכל העם יקומו להביא (שמ' יב,ג) "איש שה לבית אבת (אבות), שה לבית", קרבן להתחבר בו לאחד ויחיד ומיוחד, וללכת בדרכיו על פני העולם לתקנו. על כן, (דה"ב יט,ז) "יהי פחד י-הוה עליכם; שמרו ועשו, כי אין עם י-הוה אלהינו עולה ומשא פנים". וה' (איוב מב,יב) "ברך את אחרית איוב מראשיתו".


**************************
הקבוצה שלנו בפייסבוק: https://www.facebook.com/groups/toratmashiach/
הבלוג שלנו: http://titularesdetorah.blogspot.com/
אם ברצונך לקבל את ההתבוננות היומית באמצעות הקבוצה המיועדת בווטסאפ, בקש למספר 0523066459 את הצרפותך לקבוצת "מדרש אשאביאל"
אנו עושים גם ניקוי בעופרת יצוקה, לביטול כח עין הרע וכישופים. המידע, וההזדמנות להזמין לעצמך עבודה נאמנה שלרוב הסיכוים תשנה את חייך מיד: https://www.facebook.com/ainharavekishuf/app_208195102528120
ואם נכון בעיניך לעזור לנו לקיים את השליחות אשר לקחנו באהבה על עצמנו, ברוכה הבאה תמיכתך באמצעות פייפל. אם באפשרותך, יתן לנו הרבה נחת שתעשה מנוי זעיר לפרנסת השעות הרבות אשר אנחנו מקדישים כל יום בשמחה להתבוננות זו.
תרומה חד-פעמית: http://goo.gl/lRDiAw
המנוי: http://goo.gl/Snh7JU
***************************





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה