יום שני, 2 במרץ 2015

כי תשא, עליה ג, תפארת בשבוע

כי תשא, עליה ג, תפארת בשבוע. שמ' לג,יד: "ויאמר: פני ילכו, והנחתי לך".
כפי שהוא יעשה בהרבה נושאים, בכל רבדי חיי הכלל והפרט, משה מבקש להציב תקדים לכל דורות העולם, באשר יאה לצדיק לדרוש רחמי שמים, לזכות כביכול את כל עדתו בכלים המתוקנים המיוחדים לו, להציגם כלפי שמים כדוד בהצהירו ולבי חלל בקרבי, ולצפות לגילוי של א-לוהות אשר ינהיג את המציאות מעל לחוקי הטבע. משה מגן על העם, ומבקש הנהגה בגילוי פנים שלמה.
ויעתר לו ה', "ויאמר: פני ילכו, והנחתי לך" = 992 , שהשכינה וההשגחה הפרטית תהיינה גלויות לכל אשר עינים לו לראות, ועדיין, יהיה משה, האיש, מופקד על העם בשם ה': [תהי' קיח,ז] "י-הוה לי בעזרי (בעוזרי), ואני אראה בשנאי"; שמעשה ה' מחיב (מ"ב ג,ו) "את כל ישראל" הנצבים תחת הנהגת הצדיק לאמור (מ"ב ג,יא) "ונדרשה את י-הוה", (ש"ב ד,ו) "והנה באו עד תוך הבית", (ירמ' נא,נא) "על מקדשי בית י-הוה" (יש' סב,ח) "אשר יגעת בו" כי תקנת את לבך בטוב לעבוד בו עבודת מקדש. וזה הנאמר תנו עז לא-להים, (יש' כד,כא) "ויפקד י-הוה על צבא המרום במרום", ויתן עז למנהיג הצדיק כאמרו "והנחתי לך" = 529, כי אפילו אם רק בזכות הצדיק, יהיה כמבוקשו רק ה', (שמ' יב,טז) "הוא לבדו יעשה לכם". הוא אשר (איוב לג,כח) "פדה נפשי" בהפיכת כל מערכת סיבה ומסובב כהרף עין בחודש הישועה וגילוי הפנים (אסתר ח,יב) "הוא חדש אדר". ואשר ישכיל (קו' ז,ב) "יתן אל לבו" וישמח, כי (תהי' צג,ד) "אדיר במרום י-הוה", ובהתחדשות פרטית וכללית, כל יום ביומו, ((ש"א כח,יח) "עשה לך י-הוה היום הזה".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה