יום חמישי, 19 בפברואר 2015

תרומה, עליה ו, יסוד בשבוע

תרומה, עליה ו, יסוד בשבוע. שמ' כז,ח: "נבוב לחת תעשה אתו, כאשר הראה אתך בהר כן יעשו".
המזבח החיצון מצופה נחושת, לכפר על עזות מצח. "המזבח" = 62 הוא בבחינת התפילין של הכלל, ונבנה (שמ' כח,ב) "לכבוד" בורא עולם, במקדש בו ישמע הקול (ש"ב טו,יג) "המגיד" (מיכה ו,ח) "מה טוב". המזבח הוא כלי מרכזי במקדש, הנעשה (שמ' לה,י) "בכם", כנאמר ושכנתי בתוכם. ברם, לימוד תכונות המזבח הוא לימוד תכונות הלב המתוקן.
המזבח הוא מרובע: חמש אמות אורך, חמש אמות רוחב, ושלוש אמות גובה. אך אינו גוף מוצק ורצוף, אלא "נבוב לחת תעשה אתו" = 1680 דהינו חלול, שבנוי לוחות עצי שטים וחלל ריק באמצע כדוגמת הלב המתוקן עליו הצהיר דוד שהוא חלל בקרבי. רק לעשות את הלב כדוגמת המזבח, אז [תהי' לג,א] "רננו צדיקים בי-הוה, לישרים נאוה תהלה".
כי אם רק יבנה את מזבחו "נבוב לחת" = 498, באופן שעליו נקרבת ארציותו, יהיה מקום המזבח ממש בבחינת (ברא' כח,כב) "בית א-להים" ושום רע (ש"ב ה,ח) "לא יבוא אל הבית" ולא יושפע ממנו החוצה, ואז יקום (איוב יב,י) "נפש כל חי" ויבוא ההמון בכל (ירמ' יח,טו) "שבילי עולם" (מ"ב יח,כח) "ויקרא בקול גדול" ויקי קולו (יח' מג,ב) "כקול מים רבים" כי באו (דה"ב כ,ד) "לבקש מי-הוה" ישועתם. (תהי' נה,כד) "ואתה א-להים", (תהי' נז,ו) "על כל הארץ כבודך", (ש"א א,ט) "ישב (יושב) על הכסא", מוכן לדין צדק, ואני יודע אשר את הכל (מש' י,יב) "תכסה אהבה", (מ"ב יז,לו) "כי אם את י-הוה" נדרוש, (ברא' לב,כא) "אולי ישא פני".
רק בנאמנות, "כאשר הראה אתך בהר כן יעשו" = 1816, בסוד (ש"ב ד,ט) "אשר פדה את נפשי מכל צרה". יתבוננו משכילים ויראו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה