יום שני, 26 בינואר 2015

בשלח, עליה ג, תפארת בשבוע

בשלח, עליה ג, תפארת בשבוע. שמ' יד,טו: "ויאמר י-הוה אל משה: מה תצעק אלי? דבר אל בני ישראל, ויסעו".
מול העם המבוהל, בין המדבר לבין הים לבין מצרים, משה נגש אל הא-להים. "ויאמר י-הוה אל משה: מה תצעק אלי? דבר אל בני ישראל, ויסעו" = 2397 ; תכלית כל השנים שעברתם במצרים, ובמיוחד השנה האחרונה בהתרחשות המכות, איננה כי אם לסגל אתכם לגדולות, שתתקן לעצמך כלים לישועה, כלים לקלוט את אשר יעשה א-להים למען הקימך כעם סגולה לו. באם לא זכית, הישועה תבוא לך לחוותה בדינים קשים, [דב' כח,לד] "והיית משגע ממראה עיניך אשר תראה". 
דברי ה' "מה תצעק אלי" = 746 שמים (שמ' לד,ל) "את משה" מול אתגר חדש: כל אשר (תהי' נד,ט) "ראתה עיני" הכין אותי לרגע זה, וזעקתי לה' [תהי' קט,כב] "כי עני ואביון אני, ולבי חלל בקרבי". עכשיו, על העם (מש' יט,כז) "לשמע מוסר", לדבוק באשר [תהי' קטז,ה] "חנון י-הוה וצדיק, וא-להינו מרחם", ואמונתו (מש' כז,יד) "תחשב לו" ותעמוד לזכותו. הרי, "מה תצעק"? = 705. (במ' כה,יח) "כי צררים הם לכם"? הרי כל הבטחות ה' מתקימות בכם, מעטים ירדתם למצרים והנכם היום (דב' א,י) "ככוכבי השמים לרב". ויודע משה אשר מה שהחל בו ימשיך לעולם, וכאשר מדבר ה' אתו היום כן ידבר תמיד אל העם; (דב' לא,כז) "כי אחרי מותי", (יהו' ז,י) "ויאמר י-הוה אל יהושע" את דברו, וכן לכל דורות העולם. כי לא הותר בידי ישראל מקום לספק. הרי "תצעק אלי" = 701 לודא (שמ' טז,ז) "היש י-הוה בקרבנו", אפילו (במ' טו,יג) "כל האזרח יעשה ככה", הנה התשובה מול עיניכם, (במ' כב,יא) "הנה העם היצא ממצרים" בנסים ובנפלאות; יוצא לדרור ואעשהו חפשי, וכלים בידו להיתקן לחרות.
אלא מה? "דבר אל בני ישראל, ויסעו" = 992. הרי התמיהה על הצעקה כוונה למשה, והפקודה מאתגרת עתה (מ"ב ג,ו) "את כל ישראל". ולא יסעו לבדם. ויוסיף ה' [שמ' לג,יד] "ויאמר: פני ילכו, והנחתי (והניחותי) לך", וראה את מצרים ואת (ירמ' לג,ט) "אשר אנכי עשה לה". ונקום, כל אשר לב נבון בקרבו וחפץ בטוב, עם כל אשר לנו, (מ"ב ג,יא) "ונדרשה את י-הוה".



**************************
הקבוצה שלנו בפייסבוק: https://www.facebook.com/groups/toratmashiach/
הבלוג שלנו: http://titularesdetorah.blogspot.com/
אם ברצונך לקבל את ההתבוננות היומית באמצעות הקבוצה המיועדת בווטסאפ, בקש למספר 0523-066459 את הצרפותך לקבוצת "מדרש אשאביאל"
***************************


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה