יום רביעי, 17 בספטמבר 2014

וילך, עליה ה, הוד בשבוע

וילך, עליה ה, הוד בשבוע. דב' לא,יח: "ואנכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא על כל הרעה אשר עשה; כי פנה אל אלהים אחרים".
הפרת החוק הא-להי, משמעו להגביר את כוחות התוהו על כוחות התיקון, להגביר את החושך על האור. לא יפליא שמעשים אשר מגבירים את החושך, יגרמו לשיוסר מעלינו האור המגלה בעולמנו את השכינה. בהגיע זה הקצה, אף שערי שמים ננעלים חלילה, ונותר בידינו לעורר זכות אבות, גם זכויותיהם עצמם וגם, בקרבנו, את גודל האבות-טיפוס מהם חצובה נשמתנו, המסגלים אותנו ונותנים כח בידינו לחזור בתשובה אמתית ולזכות לישועה.
אז שעת צרה, כתוצאה ממעשינו: "ואנכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא" = 1638, אליו נזדרז להשיב על עצמנו (יהו' כד,כב) "כי אתם בחרתם לכם את י-הוה" ואליו נשוב, והיינו בבחינת שבוים למוטעה וליצרנו אותו תבעת [שמ' ט,יז] "עודך מסתולל בעמי, לבלתי שלחם", ורק בעזרתך נוכל לקום שוב  לעשות טוב. ונזכיר לפניו את היותנו עוד (דה"א יז,כא) "גוי אחד בארץ אשר הלך הא-להים לפדות לו עם", עם בני ישראל האוחזים באשר אבותיו לימדוהו לנצח, (מש' יז,ו) "ותפארת בנים אבותם"; עד כדי שגם מרדכי היהודי, הצדיק הקדוש אשר קם לפני ה' בעת של הסתר נורא, הנגרם מחולשת עם ישראל בדבקותו בה', יעורר על עצמו זכות אבות ויורה אשר הוא (אס' ב,ה) "בן יאיר בן שמעי בן קיש איש ימיני". 
כפי שראינו, הסתר פני ה' בא "על כל הרעה אשר עשה; כי פנה אל אלהים אחרים" = 1847, (מלא' ב,ט) "אשר אינכם שמרים את דרכי". ואתה, הבא להמתיק את הגזרה כדי להחזיר את האור שכבי' נכבה, (ש"א יט,ב) "וישבת בסתר ונחבאת" ותנהג בזהירות ובהצנע לכת, כי זו עת של פורענות, ואין המשחית מבחין בין טוב לרע. על כן, [במ' יד,מב] "אל תעלו, כי אין י-הוה בקרבכם; ולא תנגפו לפני איביכם": אל תילחם נגד החושך, אלא תסתפק בלהוסיף אור, וקרא אליך בטהרה את המידות הקדושות, (שמ' ב,כד) "את אברהם, את יצחק, ואת יעקב" לתקן את עצמך בהם לפני ה'. וצא, ראה בתבונתך את העם ותנהג כדוגמת (במ' כא,ט) "ויעש משה נחש נחשת" כדי לעצור את המגפה בעם ולהצילם ממות מתוך שיראו בנחש את חטאיהם וישובו בתשובה. זו הגשמת הניצוץ של נשמת משיח שבך. עד כדי שתהיו מוכנים לקימת הכהן הגדול, הממונה על הכפרה, האוהב ורודף את השלום ומפעיל חסדים אדירים, דוקא הוא, (שמ' ח,יג) "ויט אהרן את ידו במטהו ויך את עפר הארץ" להכניע ולנצח את האויב; ובכך יספיק.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה