יום ראשון, 24 באוגוסט 2014

שופטים, עליה ג, תפארת בשבוע

שופטים, עליה ג, תפארת בשבוע. דב' יח,ב: "ונחלה לא יהיה לו בקרב אחיו; י-הוה הוא נחלתו, כאשר דבר לו".
הלוי, השבט השלושה עשר (אם סופרים את שבטי אפרים ומנשה בכלל במקום את אביהם יוסף, יש שניים עשר שבטים בישראל מלבד לוי), מהווה בעצמו סימן לשלמות הבריאה. "ונחלה לא יהיה לו בקרב אחיו; י-הוה הוא נחלתו, כאשר דבר לו" = 1820 , אולי המספר ההכי חשוב בבריאה, השוה  70 * 26 זאת אומרת סו"ד פעמים שם י-הוה כפי שנאמר (תהי' כה,יד) סוד י-הוה ליראיו, סוד ה' המתבטא בכך שיש 1820 הופעות של שם י-הוה (של ספירת הבינה) בכל התורה; השוה גם 28 * 65 זאת אומרת כ"ח פעמים שם אדנ-י (של ספירת המלכות), כדברי משה בתפילתו לאחר חטא המרגלים (במ' יד,יז) ועתה יגדל נא כח א-דני, "לעשות נחת רוח ליוצרו". זה גם שוה למילוי של מילת המפתח לכל התורה: בראשית -בי"ת רי"ש אל"ף שי"ן יו"ד תא"ו-. את הסודות המדהימים הקשורים למספר 1820 למדנו ממו"ר הרב יצחק גינזבורג שליט"א, אשר גילה לנו גם שהפסוק המספר 1820 בתורה (המונה סה"כ 5845 פסוקים) הוא דוקא המביא את המצוה הראשונה בה נצטוו ישראל כעם, לאחר יציאת מצרים, בענין חודש ניסן, חודש גאולת ישראל ממצרים (שמ' יב,ב) "החדש הזה לכם ראש חודשים" וגו'. לאישור כל הנאמר, 1820 במילים: "אלף שמונה מאות ועשרים" = 1585 , בדיוק כמו "זכר למעשה בראשית".
הגוזר "ונחלה לא יהיה לו בקרב אחיו" = 525 הוא דוקא "י-הוה צבאו-ת" (שם שאינו מופיע בתורה בכלל, ומופיע 256 פע' בנ"ך), מתוך כך ששרוי עליו (מש' יח,יד) "רוח איש" להגדירו לנצח "איש רוח" המשפיע על כלל האנשים הטרודים בחיי החומר. על כך, "י-הוה הוא נחלתו, כאשר דבר לו" = 1295 , המזכיר לכלל אחיו את הפקודה (יש' מ,כו) "שאו מרום עיניכם וראו מי ברא אלה", מתוקף ידיעתו אשר תודעה נכונה של בני אדם יעיר את ה' להיענות לבקשתם (דה"ב ו,כה) "תשמע מן השמים". 
אם כן, טוב לו להיודע לאשר "י-הוה הוא נחלתו" = 532 , מאז שמובטח להם (ברא' כו,כד) "כי אתך אנכי" ומתוך כך מזונם יבוא באופן כזה (שמ' ב,כ) "קראן לו ויאכל לחם", ועל אף שאין להם נחלה בעולם הזה, (במ' כא,לה) "ויירשו" מאת ה' בעולם הזה ובעולם הבא (יש' נח,יג) "לקדוש י-הוה מכבד". וכל זאת, "כאשר דבר לו", (מ"א יא,ט) "מעם י-הוה א-להי ישראל". 
מתוקף גלות השכינה, הלוי המקראי מתבטא באנשי הרוח הנאמנים, המוסרים את נפשם להחזיר את ישראל למוטב, כדי שיזהירו כזוהר הרקיע בפני גויי הארץ, להביא גאולה לעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה