יום ראשון, 10 באוגוסט 2014

עקב, עליה ב, גבורה בשבוע

עקב, עליה ב, גבורה בשבוע. דב' ח,יח: "וזכרת את י-הוה א-להיך, כי הוא הנתן לך כח לעשות חיל; למען הקים את בריתו אשר נשבע לאבתיך כיום הזה".
בשעת המעשה, לפני שעוברים לפעולת מבצע, צריכים להפעיל, לזכור, את הנשק היחודי שלנו, את ה' א-להינו הנותן לנו כח לעשות חיל בזכות שבועתו לאבותינו, אשר תקפה בכל יום אשר נזכיר אותה, נעורר אותה עלינו. הפסוק השלם שלנו רומז, בערכו 5448, למקרה בו איננו זוכרים את ה' לעת סכנה, וראשי העם מסיחים את דעתם מאחריותם על העם כולו, כדברי הנביא [יח' לג,ו]: "והצפה כי יראה את החרב באה, ולא תקע בשופר והעם לא נזהר, ותבוא חרב, ותקח מהם נפש: הוא בעונו נלקח, ודמו מיד הצפה אדרש". מנהיג צופה שאוכלוסיית ישראל תותקף על ידי אויביו ואינו מבקש עזרה משמים ואינו מתריע ואינו שומר על עמו: מי שימות, ברור שמסיבה נעלמת לנו, בצדק הגיעה שעתו; ובכל זאת, על המנהיג דין רוצח, כי חיב היה להגן, והסיח את דעתו מצרכי הציבור לטובת ענין עצמו, ובאשמתו קרה אסון.
אנחנו במלחמה. הנה לפנינו נוסחה מנצחת: "וזכרת את י-הוה א-להיך, כי הוא הנתן לך כח לעשות חיל" = 2605 . אז איך עושים כדי לזכור, כדי להפעיל את הברית מתוכו נותן לנו ה' כח לעשות חיל, ומנצח לנו את מלחמותנו? באותו ערך, [ויקרא, ט,ו] "וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, זֶה הַדָּבָר אֲשֶׁר-צִוָּה יְהוָה תַּעֲשׂוּ--וְיֵרָא אֲלֵיכֶם, כְּבוֹד יְהוָה". ומהו הדבר אשר ישמש מפתח לנצחון בפועל? [יחזקאל, יח,ז] "וְאִישׁ, לֹא יוֹנֶה; חֲבֹלָתוֹ חוֹב יָשִׁיב; גְּזֵלָה לֹא יִגְזֹל; לַחְמוֹ לְרָעֵב יִתֵּן, עֵירֹם יְכַסֶּה-בָּגֶד". שלא תהיה אונאה בעם; מי שיגרום נזק כלשהו לחברו יזדרז לפצות ולהשיב חובו; הן בכלל והן בפרט, לא יהיה גזל בעם ישראל; מול העני הרעב, פשוט תתן לו את לחמך, ובראותך את הזה החסר בגד ללבוש, בבגדך תכסהו.
עם זאת, "למען הקים את בריתו" = 1364 , בו מובטח אשר [במ' יא,ט] "וברדת הטל על המחנה לילה, ירד המן עליו", והכל יתנהל בדרך נס, בפרנסה ובביטחון ובכל סדרי החיים, להאיר לכל אומות העולם סדר אחר, אפשרי, של פדות וישועה בדרכי ה', אשר "נשבע לאבתיך כיום הזה" = 978 , "יתברך שמו"; כי [תהי' עח,לה] "ויזכרו כי א-להים צורם, ואל עליון גאלם" ולא יחפסו את גאולתם מכל מקור ובשום אמצעי מלבד אופן הזכירה שנזכרה לעיל, ויתפללו לה' (ש"ב כב,ג) "מחמס תשעני" ויד ה' תקום לקיים (יח' לד,כב) "והושעתי לצאני; (מ"ב יט,יט) "וידעו כל ממלכות הארץ" ויתקרבו לישראל ללמוד דרכיו, להידמות למידותיו לעשות צדקה ומשפט. ועידן חדש של שלום ישרור על פני כל הארץ, ובשלמות ניושעה, יהי רצון מלפניו ית' ובמהרה בימינו אלו ממש כאשר כל הכלים בידינו, אמן.













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה