יום שישי, 1 באוגוסט 2014

דברים, עליה של שבת קודש, מלכות בשבוע

דברים, עליה של שבת קודש, מלכות בשבוע. דב' ג,כב: "לא תיראום, כי י-הוה א-להיכם הוא הנלחם לכם".
הפסוק שלנו לא נראה כאילו צריך הרבה פירוש; הרי הדברים פשוטים. "לא תיראום, כי י-הוה א-להיכם הוא הנלחם לכם" שוה 1085 להצהיר אשר מטרת הלחימה היא (ויק' י,י) "ולהבדיל בין הקדש ובין החל, ובין הטמא ובין הטהור", לשם כך (שמ' לג,יט) "וקראתי בשם י-הוה". כאשר התודעה הכללית שלמה עם כך שאין מה לפחד כי ה' נלחם לנו, אז לאחר הליכות סביב חומות יריחו, (יהו' ו,טז) "ויאמר יהושע אל העם הריעו" כי זה הסימן שלנו לכך שה' יפיל את החומות, רק (ש"א יב,יד) "אם תראו את י-הוה". והחומות נפלו. ואין זה סיפור מהעבר, כי אם גם משל נצחי להזכירנו איך זה יפעל באותו מתקון עוד פעם (ש"ב ז,י) "כאשר בראשונה", (זכ' יד,יח) "אשר יגף י-הוה את הגוים" הקמים נגדנו.
והיכן האותיות הקטנות שבחוזה? הן גם אותיות גדולות. "לא תיראום", בערכו 688 , יורה אשר אין יראה ראויה כי אם הזו המחברת אותנו (דב' לא,יג) "את י-הוה א-להיכם כל הימים".
ועוד, "כי י-הוה א-להיכם הוא הנלחם לכם" דורש בערכו 397 "איש א-להים" אשר ינהיג את העם, כפי אשר (דב' א,ה) "הואיל משה" דהיינו התחיל, (במ' לד,יז) "ויהושע" המשיך אחריו; ואז העם (ישע' נ,י) "יבטח בשם י-הוה" ויאחוז בתורתו, והנצחון בידיהם אפילו לעת אשר (ישע' מט,יח) "כלם נקבצו באו לך", (ישע' סג,יג) "לא יכשלו". 
ומה אופק הלחימה של הקב"ה לנו? "הוא הנלחם לכם" אומר, בערכו 235 , אשר הוא עצמו (במ' ח,כד) "יבוא לצבא צבא", ואז, למראה עיניך כשאתה עסוק בלעורר זכויות בפני הבורא ית', (במ' י,לה) "ויפצו איביך"; כי (ישע' ב,ה) "באור י-הוה" המלחמה מתנהלת, והחילים שלנו בשדה הקרב כאשר ה' משגיח עליהם (עזרא ה,ח) "ומצלח בידהם", (ישע' נט,כ) "ובא לציון גואל" במהרה בימינו אכי"ר.











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה