יום שני, 21 ביולי 2014

מסעי, עליה ג, תפארת בשבוע

מסעי, עליה ג, תפארת בשבוע. במ' לג,נג: "והורשתם את הארץ וישבתם בה, כי לכם נתתי את הארץ לרשת אתה". 
וצריך עיון, הרי הארץ היא בחינת המלכות, אשר תאיר באור שבו תואר. "והורשתם", שלא רק נאחוז אנחנו בארץ, אלא שגם נוריש אותה לנצח. ומה המשמעות הפנימית של הורשת וישיבת הארץ? "והורשתם את הארץ וישבתם בה" רומז לכך בערכו 2419 , השוה לכתוב (מ"א ב,ג) "ושמרת את משמרת י-הוה א-להיך": הארץ תופקד בידינו למען משמרת ה' תישמר בה. וכן, "וישבתם בה" יש בו אותם אותיות של "ביום השבת", שזה עיקר הישיבה; ובערכו 765 בא להזכיר אשר אין עבודה ומשימה יותר חשובה וחיונית בישובנו את הארץ מאשר (דה"א יז,כה) "להתפלל לפניך", לעשות "קידוש השם" ובמיוחד כאשר "עת צרה", והישועה משמים.
ומה טיב אותה משמרת אשר נפקדנו לשמור? "כי לכם נתתי את הארץ לרשת אתה" משיב, בערכו 3013 , כמנין (ש"א כו,כג) "את צדקתו ואת אמנתו אשר נתנך י-הוה היום": צדק בתוכנו, צדק בקרבנו, צדק בחברה שלנו, צדק להאיר ולהשפיע מתוכו אל העולם. וגם "אמנתו", האמונה שלו ית', האומנות שלו במידותיו הנאמנות, המייחדות אותנו לשמור דרך ה' לעשות צדקה ומשפט. ככה, אך ככה, נזכה באמת לבחינת "לרשת אתה", השוה 1336 כמו (שמ' כט,ל) "לשרת בקדש", וישבנו בה לבטח. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה